måltider

Vi har tre faste måltider om dagen, men om barna har behov for mat utenom, så tilbyr vi selvsagt det. Vi har barn som har alvorlig allergi mot nøtter og ber derfor om at det ikke medbringes mat som inneholder nøtter. Heller ikke som innhold i pålegg (nugatti), som musli i yoghurt eller muslibarer og lignende. I tillegg har vi barn som er allergisk mot melkesukker og melkeprotein. For informasjon om hva som serveres som varmlunsj den enkelte uke, se ukeplan i KIDPLAN.

kl. 08.30 Frokost; Barna har med egen matpakke og får servert melk eller vann utfra eget ønske.

kl. 11.00/11.30 Lunsj; Vi serverer hjemmebakt grovt brød med soft flora og pålegg som; hvitost, makrell, skinke, brunost, egg, taffelost, kaviar, leverpostei, makrell og skinkeost. I tillegg får barna agurk, tomat og paprika. Melk og vann som drikke.

Barna får servert varm lunsj en til to ganger i uka. Vi varierer mellom:

*Omelett med skinke og grovt brød

*Havregrøt med eplebiter/rosiner

*kjøttdeig med fullkornspasta, fersk brokkoli og gulrot

*Laks med fullkornspasta, lettrømme, fersk brokkoli og gulrot

*Fiskekaker med fullkornspasta, fersk brokkoli og gulrot

*pizza på grov bunn, med skinke og ost

*Fiskepinner med fullkornspasta, fersk brokkoli og gulrot

*Ostesmørbrød (mandager)

Melk eller vann som drikke.

kl. 14/14.30 fruktmåltid; barna får servert frukt/grønnsaker og vann.