barnehagen vår

Barnehagen vår holder til i Tromsdalen, på fastlandet i Tromsø og ble i 1992 startet opp av foreldre som jobbet ved Forsvarets base Olavsvern. Vi tilbyr i dag plasser til barn i nærmiljøet og har to avdelinger, Knerten for de mellom 0-3 år og Aurora for de mellom 3-6 år, tilsammen 29 plasser.  Barnehagen og avdelingene er kalt opp etter rollefigurene til Anne Cath. Vestly, Kanutten, Knerten og Aurora. Kanutten er etablert som stiftelse og drives på ideelt grunnlag.

Vi holder til i en tidligere militær bolig, i en gate med lite trafikk hvor vår beliggenhet gir oss i tillegg unik tilgang til skogen og fjellet. Vi er opptatt av at barna skal få bruke kroppen sin og er derfor mye ute gjennom hele året.

Med 29 barn og 8 ansatte er det lett å bli kjent med alle, både barn, foreldre og ansatte. Vi jobber med fokus på sosial kompetanse og har siden 2008 fulgt programmet "De utrolige årene" av Carolyn Webster-Stratton.